B2B online marketing blog

b2b online marketing - azaz online marketing üzleti oldala.

Cseh BalázsBalee
digitális divízióvezető
CompLex Kiadó, Wolters Kluwer


adwords_certified_partner_web_HU.gif

Aztmondják...

Jogszabály v. cégkereső:

CompLex

Jogszabályt Céget

Ezeket olvasgatom

Licenc

Creative Commons Licenc

Nézzük meg Firefox alatt is!

2006.12.28. 15:34 Cseh Balázs - Balee

Minap olvastunk egy érdekes cikket az emarketer.com-on a böngészők megoszlásáról (akit érdekel a cikk: UK Browser Battle - 2006. december)Az elemzés az angliai helyzetet taglalja: míg 2004-ben a netezők 97%-a használt Internet Explorert (IE), és csak 1%-uk Firefox (FF)-ot, 2006-ban már csak 88%-uk volt IE és 11,5%-uk FF user! Azaz ez két év alatt 768%-os piacrészesedés-növekedés :)
Ami még a cikkből fontos: az adatok alapján a FF userek inkább "power" internet userek, sokkal több időt töltenek a neten és sokkal több oldalletöltést generáltak arányaiban, mint az IE felhasználók.

A clikcz.com októberi cikke tovább erősíti, hogy az angol statisztika nem véletlen, teljesen összhangban van a nemzetközi trenddel (IE Remains the Dominant Browser - 2006. október)! Világ viszonylatban a számok a következők: az összes internetező 85,85%-a használ IE-t, 11,49% FF-et, 1,61% Apple Safari, 0,69% Opera, a Netscape pedig 0,12%-kal zárja az ötös listát.

US adatok: (már nem is kommentálom, csak úgy leírom) IE: 80,77%, FF 14,88%, Apple Safari 3,41%.

És végül, de nem utolsó sorban a lényeg számunkra, az európai adatok: Európában a francia székhelyű XiTi cég adatai alapján a felhasználók 23%-a használ Firefox-ot (XiTi Monitor - 2006. december). Németország ebben a statisztikában 30% körül alakul, láttam olyan statisztikát, amely szerint ez már inkább 39%, de ezen nem veszünk össze, magas ez mindenhogyan!

Miért ragoztam ezt most ilyen hosszan? Még most is sokszor találkozunk olyan oldallal, amely Firefox alatt szétesik, szétcsúszik. TESZTELJÜNK!
A Firefox ingyenes, rakjuk fel egy gépre (ha nem használjuk rendszeresen) és - akár saját fejlesztőink készítik az oldalt, akár külön fejlesztő cég - addig "üssük őket", amíg nem néz ki értelmesen internet-oldalunk mindkét böngésző alatt, mert a böngészők piaca szépen lassan átalakul, ne menjünk el emellett!
Ráadásul az a gyakoribb, hogy az oldal FF alatt esik szét, és nem az, hogy Explorer alatt, és - mint a statisztikák mutatják - pont az erősebb felhasználók számára válunk egy perc alatt nevetségessé!

Egy idézet jut eszembe egy régi játékból: this is the force to reckon with... Számoljunk tehát vele!

4 komment · 1 trackback

Címkék: firefox statisztika explorer böngésző internet explorer analitika mérés elemzés

A bejegyzés trackback címe:

https://b2bonline.blog.hu/api/trackback/id/tr7324731

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: 27121 2019.05.22. 20:21:45

Keresni a neten - A zingatlanos beszól

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gál Kristóf · http://www.primodesign.hu/blog 2006.12.29. 16:19:38

ha egy oldal firefoxban esik szét és ie-ben jó, az egyértelműen a fejlesztő cég és az alkalmazott technikák szégyene egyébként. mivel a firefox az etalon (szerintem) a szabványkövetésben (pl. xhtml, css), ezért szabványok szerint fejlesztve éppen ff alatt kéne jónak lennie. az, hogy ie alatt is jó legyen, már arányaiban nagyon kevés munkával elérhető.

szóval az a cég, akinek a "terméke" IE alatt jó és FF alatt omlik, az igencsak elmaradott...

gzoli 2006.12.29. 18:50:28

Abszolút egyetértek az előttem szólókkal.
Mint azt már egy korábbi bejegyzésemben a hírlevelekre vonatkozóan írtam:

„Ne feledkezzünk meg a tesztelésről , mind böngészőre mind levelezőre való tekintettel, mivel van olyan rendszer ami az apróbb hibákat automatikusan javítja, de sok más esetben a legkisebb kódolási hiba esetén szétesik hírlevelünk (ha a Thunderbird, és a Gmail próbáját kiállta már kezdhetünk reménykedni). ”

Akkor mondhatja el a fejlesztő, hogy munkája az első próbát kiállta, ha oldala minden böngészőben egységesen jelenik meg.
Szerintem is a firefox-nak kéne az etalonnak lenni.

Jó volt a téma felvetése Balee :)
Ez valóban fontos!

Ernő · http://www.horvatherno.hu 2006.12.30. 16:47:29

Ezzel azért nem értek egyet, hogy a Firefox-nak kellene az etalonnak lennie.
Pl. az Acid 2 teszten elhasal...

en.wikipedia.org/wiki/Acid2

Ha erről az oldaláról nézzük a dolgokat, akkor Safari, Konqueror és Opera legyen a tesztgépen.
Bár ha az aranyközéputat keressük (viszonylag sokan használják és a szabványokra is ügyel) akkor persze FF.

Tapasztalatom ellenben az, hogy szinte minden weboldal megbukik Opera alatt.. :-(

azAttis 2006.12.30. 23:08:38

Az acid2 pass igazából nem sokat jelentene a gekko motornak (ezt használja a firefox a netscape és a flock). Nagyjából az Opera marketingesein és néhány hozzám hasonló fejlesztőn kívül senkit nem érdekel :)

Nem valamilyen ajánlás betartása teszi érdekessé a firefoxot hanem az, hogy használják mégpedig sokan.

Még annyit, hogy a css nem szabvány hanem ajánlás. A különböző verziójú ajánlások közül minden időben éppen egy az aktuális. Jelenleg a 2.1-es www.w3.org/TR/CSS21/ és előkészítés alatt van a 3.0-ás. Az előkészítést a w3c égisze alatt végzi egy-egy munkacsoport. A w3c tagjai között (www.w3.org/Consortium/Member/List) megtalálható a Microsoft is ami cseppet sem akadályozza őket abban, hogy szinte abszolut mértékben figyelmen kívül hagyják a legújabb ajánlásokat szintiszta piaci érdekből. Legújabb "biztonságos" rendszerükbe összelapátolt 7es verziójú Internet Explorer kb. annyira innovatív mint a szikra az erdőtűzben.
süti beállítások módosítása