B2B online marketing blog

b2b online marketing - azaz online marketing üzleti oldala.

Cseh BalázsBalee
digitális divízióvezető
CompLex Kiadó, Wolters Kluwer


adwords_certified_partner_web_HU.gif

Aztmondják...

Jogszabály v. cégkereső:

CompLex

Jogszabályt Céget

Ezeket olvasgatom

Licenc

Creative Commons Licenc

Google Chrome-ról énisénisénis

2008.09.03. 09:49 Cseh Balázs - Balee

Gondolom most sok online marketinges néz hozzám hasonlóan fáradt szemekkel a képernyőre a tegnapi Google Chrome láz után.

Tegnap este 9-kor végre elérhetővé vált. Igazából annyi post van/volt/lesz még erről, a használatról, úgyhogy nem is írnám le a feature listát, meg nagyon a tapasztalataimat sem vele, amin én inkább elgondolkodtam az az, hogy vajon egy ekkora média saját böngészője vajon mennyi idő alatt ér majd el említésre méltó penetrációt, mikor jelenik majd meg a statisztikákban a böngésző típusoknál és lesz mellette majd tekintélyes százalék?

Hiszen a Google-nek akkora és annyi felület adott a Chrome felfuttatásához, mint szinte senki másnak. Amíg a Firefox community-n keresztül, szájhagyomány, affiliate megoldások és persze netes reklámon keresztül népszerűsíti magát, Microsoft meg szimplán betolta a szoftvert az OS-be (és persze a saját keresőjében, és felületein reklámozza), addig a Google szimplán csak a neten bárhol, akár a kereső felületén, akár az adsense hálózatokban, bárhol önköltségi áron megjelenhet.

És lám, mit látok ma reggel? Amit még nem igazán láthattunk: reklám a Google "lecsupaszított" keresőjében. Még vicceskedtünk is tegnap, hogy Google interstitial, mekkora dobás lenne, és egyáltalán mennyit kéne fizetnie (világon nincsen annyi pénz sztem) bárkinek is ahhoz, hogy akár a Google kereső lapján (nem a találati oldalon, hanem a google.com-on vagy hu-n), vagy akár előtte, interstitialon megjelenjen? :)

A szöveg: "Újdonság! Töltse le a Chrome-ot (BÉTA), a Google új böngészőjét."

Hát kíváncsi leszek mit hoz a jövő ennek a böngészőnek. De az az érdekes, hogy otthon este/éjjel nézegettem, teszteltem, reggel munkában szintén felraktam, megnéztem, de ezt a bejegyzést a "jó öreg" Firefox-ban írom és abban dolgozok megint. Kellenek az extension-ök, addon-ok, hiába.

Egyébként ezeken tájékozódtam tegnap, köszönetem jeléül belinkelem őket:

15 komment

Címkék: google google chrome

Online marketing szótár
Szerzőtársammal, Julcsival kitaláltuk, hogy felépítünk egy online marketing szótárt, fogalomtárt, amely minden online marketing iránt érdeklődő épülésére és segítésére szolgálhat. Bízunk benne, hogy sikerrel járunk, kattints és nézd meg >>>

A bejegyzés trackback címe:

https://b2bonline.blog.hu/api/trackback/id/tr46646074

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tom Keller · http://tomkeller.blog.hu 2008.09.03. 10:59:15

Még az árva Google Toolbar se megy rajta (még) Amúgy max Internet Explorer felhasználókat fog átcsábítani...

Cseh Balázs - Balee · http://b2bonline.blog.hu 2008.09.03. 11:44:53

Van benne valami... Illetve ha lesz hozzá Google Chrome addon, akkor még lehet, hogy FF-eseket is. De lehet, hogy akkor meg lassú lesz, stb. Meglátjuk.

Gyulus 2008.09.03. 12:36:27

Azért csábíthat át másokat is, mert sokkal gyorsabb a többinél.
A legtöbb felhasználó azt se tudja, mi az az addon, vagy extension, így nem is fognak hiányozni nekik.

Cseh Balázs - Balee · http://b2bonline.blog.hu 2008.09.03. 12:49:19

Gyulus: szerintem a gyorsaság nem minden. Alap usereknél meg sztem főleg nem. A Chrome Béta most még nem kezel igazán RSS-t, és számos más funkció hiányzik még, ami most kényelmessé teszi a felhasználók számára a többi böngészőt és "édessé" annak, aki fejleszt, tesztel, kódol, stb.

Lehet, hogy az 1.0 majd fog tartalmazni már kényelmi szolgáltatásokat is, és ha tartják a gyorsaságot, akkor igaz lesz, amit mondasz, de addig...

AZS 2008.09.03. 13:09:34

"Azért csábíthat át másokat is, mert sokkal gyorsabb a többinél."

és azért sokkal gyorsabb, mert egy csomó minden hiányzik belőle.
amúgy dehogy gyorsabb egy ügyesen tartalomszűrt (gyakorlatilag reklámblokkolt) operánál ;-)

metropolo 2008.09.03. 13:13:16

Alap usereknél főleg nem számít a gyorsaság? Ugyan mááár... Aki nem alap user, az megoldja, kiheréli, avagy feltesz ezt azt és gyorsulást ér el. De pl. az FF2 egy éhes disznó volt... Megnyitottam pár tabot (3-4), majd szép lassan megzabált 250 megát.. Majd beadta a kulcsot. Volt olyan eset, hogy az XSI render közben kevesebb memóriát zabált, mint az FF. Na ez túlzás kéremszépen. Ekkor raktam fel az Operát, vagy használtam az IE-t.. Addon szép számmal lesz úgyis, de számomra a sebesség fontos. Nehogy már 92-őt írjunk, hogy türelemjátékot játszunk, vagy labdázzunk a pc előtt ülve... Nonszensz.

Cseh Balázs - Balee · http://b2bonline.blog.hu 2008.09.03. 13:21:18

khm... azért ne tegyünk úgy, mintha 92-ben azért lett volna lassú a böngészés, mert nem volt gyors böngésző... nem kéne elfelejteni a sávszélességet.

Bármilyen jó és gyors is a böngésző ha gyenge neten használod, vagy 100 gép lóg ugyanazon a kábelen, stb.

Továbbá... azért nehogy azt mond metropolo, hogy akkora a különbség IE, FF, Opera, Safari és Chrome között, hogy az egyik oldal betöltése alatt valamelyiknél labdázni van időd, másiknál meg kattintást követően bejön a site...

Nem Trabant és Ferrari, hanem (szerintem) Audi, Ford, Volkswagen, Skoda, stb. ami most itt versenyben van. Ugyanakkorák, ugyanazt tudják, picit gyorsabb, picit lassabb, csak az orrán a márkajel más, nameg amit belepakolnak és az ár.

Cseh Balázs - Balee · http://b2bonline.blog.hu 2008.09.03. 13:22:31

FF2 éhes disznó volt, egyébként ebben egyetértünk :)
Hányszor "nyomtam le" amiatt, hogy már 3-400 megával ült a memóriában...

andropov 2008.09.03. 13:33:07

googletoolbar. lol.

sokoo · http://wipercrew.hu 2008.09.03. 13:38:28

Balee, hidd el óriási különbség van a böngészők sebessége között, ami főleg nagy méretű oldalaknél és webes alkalmazásoknál jön elő.

Ami a plugineket illeti, eleinte én is sokat kipróbáltam, használtam. A Windowst is totál személyre szabtam, lecsupaszítottam, hogy penge gyors legyen minden. De mára baromira meguntam. Minden megy alapértelmezettbe, és kész, nem megy az időm rovására.

Nekem a Chrome az Opera első verzióit juttatja eszembe. Azt a hihetetlenül pici, egyszerű, és elvetemült gyors progit, amit annyira szerettem.

Részemről egy böngészővel lehessen egyszerűen, gyorsan böngészni, úgy, hogy maga a böngésző észrevétlen marad. A Chrome tudja ezt. Ha RSS-t akarok nézegetni, a FeedReadert használom, ha levelezni akarok, akkor meg a Thunderbirded. Minden területnek megvannak a maga csillagai, és én nem vagyok híve az integrálásnak.

metropolo 2008.09.03. 13:43:57

Balee, Te tényeket társítottál a kijelentésemhez. Jó sávszéllel használom, azzal baj nem lehet. Nincs 160 gép a hálón, kettő van. Nem vagyok láma, ne világosíts fel a "bármilyen jó és gyors is a böngésző" szöveggel:)

Azt sem mondtam, hogy ekkora különbség van, mi ez a "azért nehogy azt mondd.." Ki mondta? Én arra próbáltam hasonlatot mondani, hogy tökölünk, mint annó... :) Az utolsó mondatod a lényeg. Ne zabáljon 400megát, és ne boruljon már össze... FF2 agyvérzéses volt, ennyi.

Asszem 2008.09.03. 13:45:21

Mintahogyképpen megfér egymás mellett az Executor a FindAndRun Robottal, azonképpen bőven megfér egymás mellett a Firefox és a Chrome is.

Cseh Balázs - Balee · http://b2bonline.blog.hu 2008.09.03. 13:53:27

metropolo: bocs, valóban neked címeztem ("gyenge neten használod"), de igazából általánosságban akartam beszélni, nem akartam felvilágosítóst játsszani, általában mondani, hogy azért a villámgyors net korában már tized, század másodpercekről beszélünk, mint gyorsaság.

FF2-re: továbbra is ámen, egyetértünk :)

JBalogh 2008.09.04. 08:29:50

Az egyik (nagy informatikai cégnél dolgozó) ismerősöm is tesztelte, majd gyorsan törölte, mondvá: hülyét kap tőle.
Hát igen, a megszokás nagy úr, ahogy mondani sokás. Azt hiszem, ez lesz akadályt jelenthet majd a népszerűsítésében.

Cseh Balázs - Balee · http://b2bonline.blog.hu 2008.09.04. 08:38:12

JBalogh: egyrészt ez nehezíti majd az elterjedését, másrészt az, hogy legtöbb munkahelyen a user nem rendszergazda a saját gépén, ergo nem tud installálni. Vagy könyörög a rendszer gazdának, vagy nem rakja fel.
süti beállítások módosítása