B2B online marketing blog

b2b online marketing - azaz online marketing üzleti oldala.

Cseh BalázsBalee
digitális divízióvezető
CompLex Kiadó, Wolters Kluwer


adwords_certified_partner_web_HU.gif

Aztmondják...

Jogszabály v. cégkereső:

CompLex

Jogszabályt Céget

Ezeket olvasgatom

Licenc

Creative Commons Licenc

Tárgysor-javaslatok

2009.11.02. 13:14 Cseh Balázs - Balee

Összeszedtem néhány tárgysor-javaslatot, amivel kicsit rá lehet hatni a megnyitási arányra:

1. Mint minden online marketing aktivitásban az első a tesztelés! Ha már küldtünk ki korábban email kampányt, akkor fussuk végig a számokat, melyiknél volt magas a megnyitási arány, nézzük meg a tárgyat, elemezzük, hátha van összefüggés a magasabb megnyitási arányú email kampányok között és teszteljük újra!

2. A (meg)hirdetés tárgya - fontos és releváns információkat tegyünk a tárgyba, pl. ha egy termék esetén árleszállításunk van, akkor fontos infók, tárgy javaslat: "HP laptop 20% kedvezménnyel - csak ma"

3. Perszonalizáljuk a tárgyat - de csak ésszel! Ha rendelkezésünkre állnak adatok az ügyfelekről, ne féljünk használni! Pl. egy korábbi levélre ráerősítő, emlékeztető kampánynál: "Emlékszik még, kedves Balázs?" vagy perszonalizálhatunk más, meglepőbb dolgokat: "Kimondottan bérszámfejtőkre szabva" - míg ugyanez a levél más beosztás esetén: "Kimondottan tb-ügyintézőkre szabva". Egy levél, egy kampány, egy tárgysor, akár ezer féle tárgy!

Ne essünk át a ló másik oldalára, és ne éljünk vissza a személyes adatokkal, nevekkel! Mert amíg "finoman" használva előnyös, visszaélve (pl. egy b2b listára: "Szia Marcsi, csak neked küldöm") komoly károkat és presztizs veszteséget okozhatunk (a példában lévőt elemezve, joggal merül fel az ügyfélben: ki a túró ez, is mikor ittunk pertut?)

4. Kerüljük a spam-gyanús szavakat - free, hotel, password, viagra, és a társaik. A tárgyban és a levélben SE használjuk ezeket!

5. Keltsük fel az érdeklődést. Pl.: "Emlékeztető" v. "Meghívó" v. "Meghívó Kovács Etelka részére", "Kedves József, egy kérdéssel fordulok Önhöz" v. "Ön is egyetért, kedves János?"

6. Hangsúlyozzuk az előnyöket, az előnyös/ütős dolgokat már a tárgyban. Pl. hírlevél esetén célszerű egy top témára felhívni a figyelmet: "Az új szabályozás 10 pontban - 2009/10.szám" v. "10 legjobb sportkocsi tesztje - 2009/15.szám"

7. Kerüljük a kriksz-krakszokat. A Google Adwords irányelveket érdemes más téren is figyelembe venni. A Google is tiltja a túl sok pont, vessző, felkiálltójel alkalmazását. Ne tegyük mi sem a tárgyban, mert oka van: idegesítő, dühítő, zavaró. Egy tárgysorban max. egy vessző v. felkiálltójel/kérdőjel legyen. Idézőjel, kukac, stb. szimbólumok használata felesleges, kerülendő.

+1. teszteljünk :) Tudom, hogy már írtam, de nem győzöm hangsúlyozni. Lehet végezni csak tárgy tesztet, azaz fogjuk a címlistát, valahol ketté vágjuk, és ugyanazt a tartalmú levelet kiküldjük más-más tárggyal. Utána pedig elemezzük a megnyitási arányt, kattintási és rendelési számokat!

15 komment

Címkék: teszt email marketing

Online marketing szótár
Szerzőtársammal, Julcsival kitaláltuk, hogy felépítünk egy online marketing szótárt, fogalomtárt, amely minden online marketing iránt érdeklődő épülésére és segítésére szolgálhat. Bízunk benne, hogy sikerrel járunk, kattints és nézd meg >>>

A bejegyzés trackback címe:

https://b2bonline.blog.hu/api/trackback/id/tr51492922

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BaluKapitany · http://profihonlapkeszites.hu 2009.11.02. 17:33:32

hogyan lehet elemezni azt hitelesen, hogy megnyitották a mailt?

vallalkozasiotletek.com · http://vallalkozasiotletek.com/ 2009.11.02. 18:18:17

@BaluKapitany:

html formátumú mailben, beillesztett követő kód segítségével

vallalkozasiotletek.com · http://vallalkozasiotletek.com/ 2009.11.02. 18:21:38

@ Balee

"5. Keltsük fel az érdeklődést. Pl.: "Emlékeztető" v. "Meghívó" v. "Meghívó Kovács Etelka részére", "Kedves József, egy kérdéssel fordulok Önhöz" v. "Ön is egyetért, kedves János?""

De csak akkor ha mail valóban erről szól! (mellesleg már ez is gyakori szem módszer!)

BaluKapitany · http://profihonlapkeszites.hu 2009.11.02. 18:23:41

@Alternatív karrier megoldások: azért a legtöbb levelező nem nyitogat meg csak úgy http címeket, illetve nem tölt le képeket sem magától... azt külön engedélyezni kell, vagy kattintani kell érte. Ezt hogyan lehet kivédeni?

vallalkozasiotletek.com · http://vallalkozasiotletek.com/ 2009.11.02. 18:28:20

@BaluKapitany:

Nem webcím megnyitásáról van szó, hanem a html mailbe ágyazott kódot képes az automata levelező "érzékelni". A többszöri megnyitás nincs kivédve, illetve a "véletlenmegnyitás" is félrevezető lehet, pl. ha valaki outlookba tölti le mailjeit, és a levelezőprogramja automatikusan megnyitja a következő mailt.

vallalkozasiotletek.com · http://vallalkozasiotletek.com/ 2009.11.02. 18:35:31

@BaluKapitany:

Viszont, ha mondjuk profi, esetleg több ajánlatod, több cikk, termék... akkor a linkekre kattintást is képes mérni az automata leveleződ, akár külön-külön egyedi linkekként!

Cseh Balázs - Balee · http://b2bonline.blog.hu 2009.11.02. 18:36:52

@BaluKapitany: 100%-osan megnyitást sehogy. Kétféle módszerrel dolgoznak az általam ismert kiküldők.

Egyrészt minden URL egyedi paraméterezésű és nem csak a linket azonosítja a paraméter, hanem a kattintót is (azaz látni, hogy melyik linket ki-hányszor kattintotta).
Aki kattintott, azt megnyitásnak is veszi értelemszerűen.

Másrészt a jó "régi" mérő image-es megoldás. És jól tudod: valóban itt a bökkenő. Outlook 2003, 2007 sem tölti le magától a szerver oldali képeket. Márpedig csak a mérő image letöltési számából lehetett mérni korábban megbízhatóan a megnyitási arányt, ma már ez nem igazán megbízató, de egyelőre (tudtommal) nincsen más megoldás.

A kettő eredményéből jön ki, hogy kb. mennyi a megnyitási arány (open rate), de ez sohasem fog 100%-os biztonsággal eredményt mutatni.

Script-ek, meg egyéb megoldások szerintem felejtős, bár kedvenceim a beágyazott flash-t és űrlapot tartalmazó emailek :) Mindig jót röhögök rajtuk, értelmük az nincsen :)

Cseh Balázs - Balee · http://b2bonline.blog.hu 2009.11.02. 18:41:34

@BaluKapitany: az általam ismert kiküldők kétféle módon próbálnak a legjobb megoldásra törekedni:

egyrészt a kattintott linkek abszolút egyediek, ahogy @Alternatív karrier megoldások is írta, a paraméterezett link nem csak az eredeti linket azonosítja, hanem a felhasználót is, azaz egyedileg ki-mire kattintott. Aki pedig kattint, az meg is nyitotta függetlenül, hogy sikerült-e máshogy mérni.

másrészt a mérő image módszer, azaz a szerveren elhelyezett kép, ahányszor letöltődik, annyiszor nyitották meg a levelet, ez is paraméterezett, azaz egyedileg látni, hogy ki nyitotta - ki nem.
De jól tudod: Outlook 2003 óta ez már MS-nél sem egyszerű, mert az is alapból tiltja a szerver oldali képek automatikus letöltődését (ezért szoktam amúgy minden egyéb képet belekódoltatni a levélbe, nem pedig szerverről hívja be).
De a mérő image nem lehet belekódolva, mert akkor nem méri. Szóval a lényeg, hogy a kettő eredményéből van egy megnyitási arány (open rate), ami közel sem 100%-os megbízhatóságú.

Script-ek, meg flash-ek nem is játsszanak, az olyan leveleken, amiben pl. űrlap van, csak derülni szoktam.

Úgy tudom jelenleg 100%-os megbízhatóságú open rate mérés nincsen.

BaluKapitany · http://profihonlapkeszites.hu 2009.11.02. 18:51:53

@Balee: igen, pont ezért nem értem ezt a statiszikázó módszert... az egyetlen általam ismert képet azonnal betöltő mailer program az Outlook Express, amitől az ég óvjon minden felhasználót.
Egyetlen más normális levelező program sem nyitja meg/tölti le magától a képeket. Szóval ténylegesen a megnyitást nem lehet mérni ezek szerint, jól tudom.
Az hogy a levélben lévő linkre kattint és az url-ben benne van a saját azonosítója a usernek az más tészta, az nem megnyitást mér, hanem kattintást és semmi köze megnyitáshoz.

vallalkozasiotletek.com · http://vallalkozasiotletek.com/ 2009.11.02. 20:07:29

@BaluKapitany:

"Az hogy a levélben lévő linkre kattint és az url-ben benne van a saját azonosítója a usernek az más tészta, az nem megnyitást mér, hanem kattintást és semmi köze megnyitáshoz."

A konverziónak több szintje van,(tekintsünk el az ilyen-olyan véletlen megnyitástól most az egyszer! ;)

1. Ellenőrzött e listád? (blokkolt, visszapattanólevelek, ez utóbbi milyen szint, akár pillanatnyi fogadószerver terhelés is okozhatja,és vannak speciális freemailboxok, amelyek elég megbízhatatlanul kezelik a responder küldeményeket!
2. Mennyire ütős, megnyerő a tárgysorod... hogy kinyissák a leveled!
3. Mennyi jól kiszolgált a listád, mennyire releváns a témád, mennyire érdekes a tartalom, a szöveg és a formázás)
4. Mennyire vagy képes az általad kívánt akcióra motiválni az olvasód. Itt azt tudnám javasolni, hogy a leveled, tartsd a szervereden mondjuk html, vagy pdf formátumban, a kiküldött mailed csak egyszerű text formátumu legyen, egyértelmű, hogy mennyi a valós megnyitásod, ezt mondjuk Analistics-el tudod mérni, illetve egy további oldal az ajánlatodhoz már konverziómérő kóddal csekkolod!

Freelance71

Cseh Balázs - Balee · http://b2bonline.blog.hu 2009.11.02. 21:05:06

@BaluKapitany: van köze, csak az tud kattintani, aki megnyitotta a levelet. Ezért ezzel a számmal hadd korigáljon csak a kiküldő.

De tény: aki nem kattint és nem is engedélyezi a mérő image letöltődését, arról nem tudod meg, hogy megnyitotta a levelet.

Cseh Balázs - Balee · http://b2bonline.blog.hu 2009.11.02. 21:13:20

@Alternatív karrier megoldások: szerintem amiket leírtál, az nem konverzió. És a konverziónak - számomra - nincsen szintje. Vagy van konverzió, vagy nincsen. A majdnem konverzió az pont nulla.

Különböző konverziós események vannak, pl.: hírlevél feliratkozás, rendelés, regisztráció.
Ezek mind-mind külön lehetnek konverziók, attól függően, hogy az adott cég esetén mit tekintünk annak, mi az üzleti siker, az elérni kívánt esemény.

Analytics-szel tudod mérni a kattintásokat, link tagging-gel az URL builder segítségével, de a megnyitásra, amiről BaluKapitánnyal csevegünk, alkalmatlan szerintem.

Cseh Balázs - Balee · http://b2bonline.blog.hu 2009.11.02. 21:18:41

Még egy helyreigazítás: szöveges (txt) levélnél nem mérhető a megnyitási arány, csak az átkattintások száma. Ebből lehet következtetni megint csak arra, hogy hányan nyithatták meg, mert aki kattintott, az megnyitotta.

Az viszont igaz, hogy ha az emailben szereplő linket az URL builder-rel "felvértezed", taggeled, és az érkezési (landing) oldalba be van építve az Analytics, valamint be van állítva a konverzió mérés rendesen, akkor lehet azonosítani azt, hogy aki KATTINTOTT (nem megnyitott!), abból hány került a honlapra, mint látogató és mennyi rendelt/regisztrált/stb. azaz hány konverzió volt a kampányból.

BaluKapitany · http://profihonlapkeszites.hu 2009.11.03. 00:01:55

@Alternatív karrier megoldások: értem én miről van szó, csak a cikkben ez van: "Utána pedig elemezzük a megnyitási arányt, kattintási és rendelési számokat!"

És ezek szerint a megnyitási arányt nem lehet korrektül mérni, tehát értelme sincs a dolognak. Mert aki kattint abból nem fog kiderülni, hogy hányan olvasták el valójában, csak nem kattintottak.

Cseh Balázs - Balee · http://b2bonline.blog.hu 2009.11.03. 08:12:28

Összehasonlításra, illetve következtetés levonására azért jó.

Hiszen ha naponta küldesz ki levelet, és az egyiknek a megnyitási aránya 20-30%, a másiké 2%, akkor ott a levéllel lesz a gond és nem a mérés csal nagyot.
süti beállítások módosítása